Турбують колектори? Як з ними спілкуватися боржнику?
Більшість боржників боїться розмов з колекторами, бо мають неправдиву інформацію про методи їх роботи та не знають, як з ними поводитися. Насправді «не такий страшний вовк, як його малюють», звичайно, якщо говорити про легальних агентства, а не шахраїв. У будь-якому випадку потрібно знати свої права й обов'язки, щоб вміти себе захистити в разі небезпеки.
Хто такий КОЛЛЕКТОР?
ЄДИНИЙ РЕЄСТР БОРЖНИКІВ
Які закони регулюють діяльність колекторів?
- Бути зареєстрованим в реєстрі колекторів через Національний Банк Украіни.
- Вести свою діяльність максимально прозоро.
- Дотримуватись закону про захист прав споживачів.
- Мати необхідну кваліфікацію серед працівників.
Методи роботи, що використовуються колектором
- Найчастіше застосовується метод обдзвону боржників і проведення роз'яснювальних бесід з ними. Під час телефонного дзвінка, колекторам дозволено:
- ввічливо пояснити позичальнику про необхідність погасити кредит,
- нагадати про наслідки несплати,
- уточнити, коли і яким чином даний клієнт здійснить оплату.
ПРАВА й обмеження колекторських агентств
- Ні кредитор, ні колектори не мають права дзвонити до вас в неробочий час, тобто пізніше 22 годин і раніше 7 ранку.
- Під час розмови вони повинні надати вичерпну інформацію про борг: номер договору, його суму і терміни. Пам'ятайте, анонімності бути не може. Коли колектори погрожують, то це суттєва ознака, яка може вказувати на незаконність їх діяльності.
- Стягувачі повинні надати документи, які підтверджують підставу звернення, за запитом протягом 7 робочих днів.
- Право стягнути заборгованість має тільки представник з реєстру колекторських компаній, схвалених НБУ.
Нові правила для колекторів: що заборонено колекторам?
- Шантаж та погрози зашкодити життю, репутацію та здоров’ю клієнта.
- Зазіхання на право та свободу як боржника, так і його близьких.
- Контактування з позичальником після 20 години та до 9 ранку. Також під заборону потрапляють святкові дні та державні вихідні.
- Зв’язуватись з боржником частіше ніж 2 рази на добу. Хіба що людина особисто дала на це згоду.
- Робити автодзвінок довший ніж на 30 хвилин.
- Передавати приватну інформацію третім обличчям. Наприклад, переконувати родичів взяти борг на себе.
- Телефонувати та писати з прихованого номера.
- Перебільшувати наслідки непогашення боргу.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО КОЛЕКТОРИ погрожують Через телефон?
- Однак, якщо дзвінки здійснюються по кілька разів на день або в нічний час - це вже є прямим порушенням. Більш того, колектори можуть проводити бесіди в грубій формі із застосуванням погроз і нецензурної лексики. У таких випадках не слід продовжувати розмову.
- Якщо дзвінки не припиняються, можна скористатися послугою блокування номера, тобто, занести номери колекторів в чорний список.
- Якщо номери змінюються, варто попередити колекторів про те, що ви хочете або вже записуєте розмову на диктофон. Часто подібні дії суттєво змінюють ситуацію і змушують цих осіб говорити більш коректно, і загрози, як правило, припиняються.
Як захиститися від колектора при особистій зустрічі?
- Якщо у ваші двері стукають колектори, ви не зобов'язані їм відкривати, а тим більше впускати всередину. Однак, якщо ви вирішили поговорити з ними, перше, що потрібно зробити - це попросити документи. Перевірте, чиї інтереси представляє особа, а також ліцензії даної компанії.
- Якщо вам надали документи й з ними все в порядку, не поспішайте виконувати вказівки даних осіб. Радимо не підписувати документи, навіть якщо це тільки формальність. Також не варто давати стороннім свої документи.
- Залежно від обставин, за якими виникло прострочення і суми боргу, а також від вимог колекторів або кредитора, може знадобитися допомога фахівців. Сьогодні більшість боржників звертаються за такою допомогою до антиколекторів або фінансового омбудсмена. Вони добре розбираються в фінансових і юридичних справах, тому зможуть відстояти ваші права і захистити від незаконної поведінки колекторів.
Обов‘язки колекторських компаній
Перш за все колекторська компанія зобов'язана записувати кожну розмову з боржником. Записи повинні зберігатися рівно 3 роки. Якщо колектор порушив хоча б одну з цих вимог, клієнт має право покласти трубку. Також у колекторської компанії повинні бути документи, які підтверджують звинувачення у вашу сторону. Отримати паперову версію ви маєте протягом 7 днів. Без цього компанії не в праві з вами контрактуватися.
Що робити, якщо колектор порушив ваші права?
Запам’ятайте раз і назавжди, кредитори не мають передавати ваших дані колекторським службам без вашого дозволу. Якщо ці дані потрапили у руки колекторів, ви маєте повне право це оскаржити. Ба більше, стаття 182 Конституції передбачає преміальну відповідальність за незаконне надання конфіденційної інформації.
Якщо вас турбують колекторські агенції в справі простроченої заборгованості, не панікуйте. В такій ситуаціях слід неодмінно запитати назву компанії, її адресу та посаду співрозмовника. Тоді з’ясувати, на якій основі вам висувають звинувачення. Вимагайте інформацію включно з номером договору та сумою до сплати. А якщо є, то і реквізити судового рішення. Вам потрібно дізнатись якомога більше про ці «міфічні» борги.
Якщо людина по ту сторону телефону не може надати цю інформацію прикриваючись законами, попросіть її більше не телефонувати. В іншому випадку ви можете звернутись до суду на основі статті 189 статті Кримінального Кодексу України:
В разі, якщо вам погрожують та переслідують можна подати заяву за статтею 182 КК України "Про недоторканість приватного життя".
Зазвичай, кредитний договір може бути розірваний раніше...
Мета фішингу - отримати доступ до вашої особистої інформації,...
Воєнний конфлікт може мати серйозний вплив на економіку...
Кредити онлайн в Україні в 2023 році є популярними...
Коментовані статті
Без сумніву, кожен клієнт кредитної компанії або банку бажає мати найвигіднішу пропозицію. Однак, чи...
Борги – це серйозні проблеми, які постійно забирають наш спокій, додаткові кошти, а нерідко й здоров’я....
Кредит під нуль відсотків – це пропозиція більшості небанківських кредитних компаній отримати перший...
Додати коментар
Коментарі