Як подати скаргу на МФО або банк?

Боргові ями, страх перед позиками та страх колекторів прищепився в нашій країні не просто так. Раніше фінансовий сектор вил із громадян мотузки. Але сьогодні все змінилося, і банк - добрий друг багатьох із нас. Докладніше про те, як вирішити конфліктні ситуації з кредиторами у нашій статті.

Як подати скаргу на МФО?

При яких обставинах можна скаржитися на МФО?

Надання кредитних послуг, як і будь-який інший сервіс має свої недоліки. Багато клієнтів можуть залишитися незадоволеними якістю послуг або сервісом. Чи можна поскаржитися на кредитну компанію чи банк? Ми вибрали кілька варіантів, коли клієнти мають повне право скласти документ, де вказати свій негативний досвід, і вимагати вирішення конфліктної ситуації.

  1. Обслуговування у відділенні. Якщо вам нахамив співробітник або він був некомпетентним, завжди можна повідомити керівництво про свій досвід. Найпростіше залишити запис у книзі скарг та пропозицій, або зустрітися з керівником та описати ситуацію. Багато банківських і кредитних компаній зараз дуже багато уваги приділяють репутації. Слоган – клієнт наше все, допоможе вирішити усі питання. Якщо спілкування з директором не дало позитивного результату, можна поскаржитися на офіційний сайт.
  2. Зміна умов договору. Така ситуація може статися як з клієнтами банку, так і з позичальниками кредитної організації. Підвищення процентної ставки або нарахування додаткових комісій може бути покаране. Радимо подати скаргу або безпосередньо в НацБанк, або через подібні сервіси ФінСкарга.
  3. Порушення правил колекторів. Якщо сталося прострочення платежу, клієнту банку доведеться познайомитися з колекторами, які наполягатимуть на поверненні боргу. Але не слід забувати, що їм не дозволено заважати жити боржнику. Якщо вони порушуватимуть правила спілкування, то можна сміливо писати скаргу та думати над якнайшвидшим погашенням заборгованості.
  4. Порушення прав позичальника. У випадку, коли кредитор відмовляється надати всі законні права для клієнта: дострокове повернення коштів або дозвіл на рефінансування, необхідно написати скаргу регулятору та відстояти права.

ЯК скласти Скаргу?

Скарга на МФО складається у будь-якій формі. Головне дотримуватися таких вимог:

У верхньому кутку сторінки вкажіть своє ім'я, прізвище та по батькові.

1. Всередині напишіть слово «Скарга».

2. Трохи нижче напишіть свою ситуацію:

  • Де брали онлайн позику?
  • Коли?
  • У кого?
  • Коли почалися дзвінки?
  • Кому, крім вас, телефонували?
  • Чи є підтвердження ваших слів?
  • Чи давали згоду на використання даних, які використовували проти вас?

3. Почніть абзац зі слова «Прошу» та чітко викладіть свої вимоги. Наприклад:

  • З'ясувати, як випливли ваші дані;
  • Щоб винні особи відповідали за свої вчинки;
  • Перевірити роботу МФО.

4. В кінці поставте дату та підпис.

5. Копію скарги обов'язково надішліть кредитору.

Якщо ви не впевнені у своїх силах, зверніться до юриста.

КУДИ ВІДПРАВИТИ СКАРГУ?

  • Національний Банк України.

Національний Банк повністю регулює діяльність МФО та банків. Тому всі заяви краще надсилати саме туди. На розгляд вашого питання може знадобитися до 30 днів. В окремих випадках – до 45.

Якщо ви звертаєтеся до Нацбанку через порушення ваших прав, пов'язаних із заборгованістю, не забудьте:

- надати аудіо або відео докази, якщо вони є;

- перенесли вкладення в архівний файл ZIP. Його розмір не може перевищувати 5 МБ;

З 2021 року права споживачів банківських послуг також регулюються законно з введенням у дію відповідних положень Закону України № 1349-ІХ "Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості".

  • Звернення до поліції.

У разі загроз і шантажу слід звертатися до поліції. Досить просто зайти у відділення та сказати, що ви хочете написати заяву на колекторів. Але для цього ви повинні мати чіткі докази, інакше поліція не сприйме вас серйозно і прикриватиметься різними законами.

Важливо: звернення до прокуратури нічого не дасть, швидше за все, вас переадресують у відділення поліції. Якщо справа ніяк не рухається, зверніться за допомогою юристів.

  • Сервіс ФiнСкарга.

Нова платформа від української асоціації фінтеху та інноваційних компаній (UAFIC) за підтримки USAID пропонує українцям спрощену схему вирішення конфліктів з кредиторами. Це безкоштовний сервіс де можна поскаржитися на банк або фінансову компанію. Зручний і простий сайт не дасть заплутатися навіть тим, хто далекий від комп'ютера.

ПІДСУМОК

Якщо ваша позика або споживчий кредит офіційно проданий колекторській службі, обов'язково дізнайтесь його назву. Тоді надішліть письмову скаргу керівництву компанії та Нацбанку. У крайньому разі, є ще суд прав людини. А у разі загроз терміново зверніться до правоохоронців.

Коментовані статті

Погашення кредиту: що потрібно знати? (6)

Без сумніву, кожен клієнт кредитної компанії або банку бажає мати найвигіднішу пропозицію. Однак, чи...

Як позбутись боргів? (5)

Борги – це серйозні проблеми, які постійно забирають наш спокій, додаткові кошти, а нерідко й здоров’я....

Кредит під 0 відсотків на картку (5)

Кредит під нуль відсотків – це пропозиція більшості небанківських кредитних компаній отримати перший...

Додати коментар

 #######  ##    ## ##     ##  #######   ######  
##     ##  ##  ##  ###   ### ##     ## ##    ## 
##     ##   ####   #### #### ##     ## ##       
##     ##    ##    ## ### ## ##     ##  ######  
##  ## ##    ##    ##     ## ##     ##       ## 
##    ##     ##    ##     ## ##     ## ##    ## 
 ##### ##    ##    ##     ##  #######   ######  

Увійдіть, щоб приховати це поле

Коментарі